Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A43l84e85š 82M75e63r51t45a 4612238708287

Vážený pane autore, nevím co je Warfare state, ale pokud myslíte Welfare state, tedy sociální stát, tak ten v USA v době, kdy provedly invazi do Afganistánu a Iráku zcela jistě nefungoval, protože v této době frčel neoliberalismus. Také jsem měl vždy za to, že libertariáni odmítají prakticky veškeré zásahy státu a vítají volný obchod a volný pohyb osob, tedy neomezenou migraci. Máte pravdu, že libertariáni odmítají vývoz hodnot pomocí vojenských intervencí, což je záslužné, ale jinak je to ideologie značně pomýlená a v praxi nepoužitelná.

0/0
8.3.2017 20:05
Foto

F30r95a13n66t40i51š13e34k 68K23š42í20r 2189226715

Kdežto násilí je nepomýlené a správné. Etatisté jsou snílci, kteří se občas spletou, špatně zavolí a vyfučí jich miliony komínem. Ale to je v pořádku, kdežto svoboda a právo založené na neiniciaci násilí je špatné a nepoužitelné.

+1/0
8.3.2017 21:12

L38u76b16o64r 95A29d27á15m68e62k 4103699406416

Dobrý den,

Warfare state je v podstatě expanzí státní agrese z vlastního území na ta cizí. No a nejlépe se samozřejmě expanduje (válčí) když máte hodně cizích peněz. A právě proto obviňuji socialisty, protože ti nejvíc křičí pro vyšším, nejvyšším, progresivním zdanění, volají po silném, vyžraném, státu. No a pak ho dostanou...

Děkuji, že zmiňujete neoliberalismus, protože se přiznám, že po mnohých levicových článcích, co jsem přečetl, mi pořád není jasné co tím levice přesně myslí. Mám pocit, že každý má definici svoji. Nicméně, pokud by to snad mělo (což se často naznačuje) být pokračování klasického liberalismu, tedy politické filozofie založené na silném (avšak nekonzistentním) respektu k soukromému vlastnictví, ke svobodě, hájící mír, volný trh a mezinárodní obchod před válkou a ekonomickým izolacionismem, před velkým, všežravým státem. Tak je jistě zjevné, že toto pojetí "neoliberalismu" s liberalismem zrovna moc nesouvisí. Nepodsunujte prosím milovaný nástroj socialistů - stát – těm (klasickým liberálům a libertariánům), kteří jej kritizují, kteří proti jeho (válečné i regulativní) expanzi bojují.

0/0
9.3.2017 18:33

L57u98b71o56r 17A97d28á43m64e56k 4403659386196

Libertarianismus stojí na soukromém vlastnictví a principu neagrese, jak jsem už psal. Takže to znamená, že násilí možné je, ale jen to obranné nebo restituční. Stejně tak... osoby se obvykle nevznáší, ale pohybují po zemi tzn. po státním "majetku" nebo po soukromém (nebo po nevlastněné, panenské půdě). Jistě mi potvrdíte, že třeba po Vašem soukromém majetku se všechny osoby (zejména cizí) volně pohybovat nemohou. Takže takhle to je s volným pohybem osob. Proto je tak strašně důležité v úvahách o svobodě vnímat vlastnická práva.

No a v čem jsme pomýlení? Jinak, uznávám, že libertariáni by asi nevyrobili takovou "praxi" typu migrační krize, Řecká krize, Kubánská raketová krize, válka v Iráku, válka v Afganistanu, Vietnam... ano, v tom jsme oproti státu jistě dost "nepraktičtí".

Hlavně jsem zvědavý jestli všechna ta praktická řešení států přežijeme...

Děkuji

0/0
9.3.2017 18:34

P73e70t53r 72B67r51o79d17s84k17ý 5166323105779

.... tak abych k temu došel nemusim byt nutně libertarián, žejo?!,- si vybavuju, jako by to bylo dneska, komenty po NY 9/11,- ....."svět už nikdy nebude jako před tím!"

0/0
8.3.2017 12:05

J96i97ř76í 51P43l92í37v65a 4425472605157

R^

+1/0
8.3.2017 10:41

J72i20ř43í 51K17i64n63d88l 2958937903557

;-D;-D;-D " Z jedné strany lidem rozstřílejte jejich již tak bídnou zemi, zničte jim domovy a způsoby obživy, pozabíjejte a zmrzačte příbuzné, obsaďte masivními armádami, vnuťte demokracii. .... " ;-D;-D To je damgogie.RvRvRv

+1/−1
8.3.2017 10:01

L96u71b89o76r 91A86d48á10m75e27k 4643669586636

Válka v Afgánistánu trvá od roku 2001, tedy už 16 let. Podle všeho Taliban v současnosti kontroluje resp. má vliv až na polovinu Afgánského území (například díky tomu, že západní armády prozíravě odzbrojili místní kmeny, které tak mají minimální šanci se Talibanu bránit), od roku 2001 je to největší územní úspěch teroristů. Válka v Iráku (prý "proti teroru" a podle OSN a mnohých právníků válka nelegální) trvá od roku 2003 a >oficiálně< skončila roku 2011. S takovým "úspěchem", že si na části původního území vyhlásili teroristé svůj Islámský stát. Irácká armáda i policie jsou tak "etablované", že mají rekordní počty sebevražd. Obě války vedly ke smrti desítek tisíc civilistů, a ještě větši počty byly zmrzačeny. Navíc se nezdá, že by díky mnohaleté válečné destrukci zrovna ekonomicky prosperovali...

Pokládáte snad tyto nekonečné, ničivé a v zásadě prohrané války za přínoš pro místní obyvatele? Vážně? A kdo že je tady demagog?

http://www.militarytimes.com/story/military/pentagon/2016/06/16/afghanistan-nicholson-commander-pentagon-report-war/85972056/

+2/0
8.3.2017 12:15

J23i94ř26í 46K15i20n34d16l 2458167963507

Pokud se týká války v Afganistánu, tak ta začala na žádost legálně zvolené vlády Afganistánu a na základě rezoluce OSN, kde má právo veta Rusko a Čína, které jej nepoužili. Cílem bylo pomoc afgáncům a odstranit Taliban. Pokud si přečtete autobiografickou knihu " Lovec draků " kde se mluví o tom jak se žilo vAfganistánu než se k moci dostal komunimus. Spojenci nechali afgánce si zvolit svoji vládu a do vlob a jejich rozhodnutí nikdo nezasahoval. Spojenci masivní podporou začali v Afganistánu budovat, to zničil Taliban. Chyba byla, že Obama nařídil stahování vojsk USA předčasně.

Válka v Iráku byla vedena proti podporovateli mezinárodního terorismu, proti osobě, která dvakrát použila chemické zbraně a to proti Kurdům a několikrát ve válce Irán - Irák. Byla vedena tak, aby nedocházelo ke zbytečným ztrátám na životech. I zde spojenci umožnili lidem si zvolit takovou vládu jakou chtěli a nikterak do rozhodnutí nezasahovali a nikomu nějakou svoji demokracii nevnucovali. Stále pomáhají budovat infrastruktu obou států. Islámský stát vznikl Sýrii a využil opět toho, že Obama nařídil stažení vojsk a toho využilo zeskupení nazývající se islámský stát, což je skupina džihádistů, která se odštěpila od al Káidy. Je lživé tvrzení, že válkách v Afganistánu a Iráku ze strany spojenců docházelo k zabíjení civilistů a ničení měst. Pro lidi obou zemí byla válka přínosem. Zbavili se tyranů.

0/−3
8.3.2017 13:38
Foto

F65r97a66n46t88i11š13e84k 95K45š30í46r 2879506595

Tvrdit, že pro lidi, žijící mnoho tisíc kilometrů od vás a o kterých víte prd, je násilí ve formě války přínosem, je pěkně zvrácené.

+2/−1
8.3.2017 13:53

L22u14b95o91r 77A84d57á11m49e93k 4793579856446

"Je lživé tvrzení, že válkách v Afganistánu a Iráku ze strany spojenců docházelo k zabíjení civilistů a ničení měst. Pro lidi obou zemí byla válka přínosem." Tak po tomhle už asi není smysluplné něco víc komentovat...

0/0
9.3.2017 18:31

E71v65a 53S69v94o45b82o12d19o80v75á 2643552771275

Naprosto souhlasím.

+2/0
8.3.2017 9:42

L94u98b26o69r 73A93d40á20m14e72k 4803499656956

Děkuji Vám

0/0
9.3.2017 18:29

J31i55ř98í 60Ř73e64z91n28í55k 4242382123865

Ano, máte pravdu, ale teď se za Vámi uváděných skutečností vytvořila mezinárodně politická situace, jaká je a k přihlédnutím k této situaci je nutné řešit současnou migrační krizi. Myslím si, že nutné dodržovat důsledně všechny přijaté mezinárodní dohody a případně začít si pomáhat takovými nástroji, jakými může být zavedení povinnosti pro imigranty nošení elektronických náramků. Abychom věděli, kde se kdo v Evropě pohybuje.

Pozn. Tonoucímu asi nepomůže, když mu budete radit, že se měl naučit plavat.

0/0
8.3.2017 9:40

L20u11b29o12r 32A32d45á83m57e69k 4733969706236

"Tonoucímu asi nepomůže, když mu budete radit, že se měl naučit plavat." Jistě, ale tonoucí obvykle nebude tonoucí když bude vědět, že nemá skákat do vody když plavat neumí. Navíc, o možných způsobech řešení této krize jsem psal už dávněji (http://luboradamek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=490208). Ale i tak je to absurdní... ať řešení předvádí především socialisté, státní fetišisté, kteří státy nechali vyžrat a tak tomuto stavu tímto dopomohli. Mimochodem, které mezinárodní dohody máte na mysli? Ony nakonec stejně zůstanou jen cárem papíru... což je často i dobře.

0/0
8.3.2017 12:17
Foto

P59a89v72e12l 61M52a83c81h42a10č77e65k 5831402173

Obávám se, že jste zůstal zcela na povrchu a dost ideologizujete. podstatu krize jste nevyhmátl. Což mne nepřekvapuje, neboť libertarianismus považuji za naivně-utopistické pohnutí. :-)

+1/−1
8.3.2017 9:39

J97i24ř59í 64Ř38e32z93n71í60k 4472422733585

Nicméně současně platí, že i utopie může zřetelněji ukázat slabiny současného systému.

0/0
8.3.2017 9:41
Foto

P47a96v39e86l 75M92a78c67h65a51č36e49k 5431362293

;-D;-D;-D

Ani utopie v podobě socialismu to nedokázala.

+1/0
8.3.2017 9:44

J86i12ř53í 65Ř60e53z50n71í59k 4472162843365

Ale ano dokázala, kritika kapitalismu vedená z pozic socialismu ukázala zřetelněji jeho slabiny.

0/0
8.3.2017 11:11
Foto

F95r11a51n24t20i20š32e94k 12K48š78í18r 2469376395

Ne, jen ukázala, že ani malý socialismu produkovaný vládou tzv. kapitalistických zemí, není žádným přínosem pro společnost. Morální člověk nemůže nikdy odsoudit dobrovolné vztahy a spolupráci lidí.

+1/0
8.3.2017 13:56

I57v18o 38B87o87u67š51e 5722457878

Každý systém mimo těch utopických má slabiny. A možná i některé utopické systémy, pokud se jedná o lidi a ne o mravence.

0/0
8.3.2017 9:49

L17u97b92o56r 66A36d38á86m93e40k 4693499836346

Tak nebuďte prosím tak skromný a do podstaty nás všechny uveďte...

0/0
8.3.2017 12:18
Foto

F33r25a95n91t98i15š86e51k 17K22š41í12r 2389766955

Pan Machaček je nad věcí, ale řešení nezná. A pokud ho zná, tak jsem si skoro jistý, že je to nějaká forma etatismu.

0/0
8.3.2017 13:49
Foto

P48a38v58e77l 78M31a12c34h11a55č80e52k 5791592433

Dost se pletete. :-)

0/0
8.3.2017 16:47
Foto

P97a87v67e53l 62M63a51c54h80a45č82e30k 5551852433

Jsem odpůrce státu, zejména v té podobě,která je u nás lidem vnucená.

0/0
8.3.2017 17:01
Foto

P35a34v98e19l 97M91a41c90h16a54č12e23k 5711892533

Podstata akce "Imigranti" spočívá převážně v útoku jednoho systému na druhý, přičemž jeden zvolil velmi šikovně zvolenou variantu skrytě dál živenou, zatímco druhá strana nepochopila o co jde a ze svých všeobjímajících multikulturních pozic spolkla návnadu a teď se topí pod náporem "uprchlíků" a domeček z karet se pomalu sype.

0/0
8.3.2017 16:55

L33u44b71o57r 78A43d23á70m33e42k 4833859146966

Děkuji za vyjádření. Formulujete to jako konspiraci. Já samozřejmě o takových názorech vím, a do menší míry s nimi i souhlasím. Někteří multikulturalističtí socialisté to jistě pokládají za užitečnou metodu jak narušit stávající systém. Stejně tak je to naprosto vynikající trasa pro teroristy, kteří by byli opravdu velmi hloupí kdyby ji nevyužili. Zase na druhou stranu, válka Islámský radikalismus a terorismus vyživuje. Myslet si, že se mnozí Muslimové budou desítky let jen tak v klidu dívat na vojenské vpády západních státu do jejich krajin je zcestné. Stejně tak, vyživování zdarma (nedobrovolně z cizích kapes), za to, že zmigrujete, to je taky socialistický vynález a taky jistě velmi motivační. O "zodpovědnosti" státu za >volný< pohyb zločinců a samotné >umožnění< multikulturalistických experimentů už není třeba psát. Jinými slovy, bez těchto fenoménů by k této masivní migrační krizi, bez ohledu na možné konspirace, nedošlo. Nemohlo. Nebo vám to podstatné nepřijde?

0/0
9.3.2017 18:29



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.